Konferencen 2016 Konferencen 2016


Business as usual?
“Nej på ingen måde”


Oktober 2016
Redaktionen


”Business as usual?” Det var det spørgsmål eventudvalget stillede på årets itSMF konference. Svaret på spørgsmålet blev et rungende nej. Alle faglige indlæg forholdt sig til spørgsmålet og besvarede det fagligt. Og den røde tråd i indlæggene var, at det ikke var business as usual.

”Nej, det er ikke Business as usual. De, der tror det, tager fejl. Der sker store ændringer i verden, som Service Manageren skal formå at omfavne. Vi står på kanten af noget helt nyt. Det udfordrer det faglige niveau hos den enkelte manager, den enkelte it-afdeling og den enkelte virksomhed. Der er forandringer over alt,” siger næstformand Fie Halberg, itSMF Danmark.

Konferencen blev gennemført den 26. og 27. oktober 2015. Der var 103 deltagere med på konferencen. Både formand og næstformand vil gerne have haft flere deltagere. Det var en fagligt vellykket konference med en international besætning. To dage med spændende og interessante indlæg og med mulighed for at vælge foredrag efter interesse.

Formand Michael Imhoff Nielsen: ”Det var en udmærket konference, der viste den globaliserede it-verden fra mange forskellige vinkler. Business as usual er ikke så usual mere. Det handler om agilitet. Det handler om forandringsledelse – også med den vinkel, at vi skal passe på, at vi ikke taber folk undervejs, fordi forandringerne kommer hurtigere. Der er forandringer på vej ind fra mange sider, og som Service Managere sidder vi i midten af dem og skal være med til at lede og styre slagets gang. Vi vil blive målt på, hvor gode vi er til at håndtere forandringerne. Vi skal ud af komfortzonen og vise målbare resultater for forretningen.”

Den danske konference fangede ganske godt de internationale it-trends med de mange internationale talere, der delte ud af sine internationale erfaringer. De danske indlægsholdere havde også internationale emner med.

Og så blev Bo ”Lean” Nielsen kåret som foreningens æresmedlem. Det er første gang, at itSMF Danmark udnævner et æresmedlem. Så heller ikke her var der tale om Business as usual. Bo var med til at stifte itSMF Danmark. Vi takker Bo for sine mange år som frivillig. I itSMF nyhedsbrev har redaktionen også nydt godt af
Bo´s store viden og erfaringer gennem de seneste fire år.

Se præsentationer

Day 1

Simone Moore, Senior Consultant & Trainer at SJM 
Emotions - An Intelligent Choice

Mark Smalley, The IT Paradigmologist
Sell me this IT – engage effectively with business executives

Tue Goldschmeiding, Advokat , Partner, Gorrissen Federspiel
Kontrakten som redskab til at styre service integration og mulit-vendor landskab

Børge Knudsen, Kontorchef Region MidtjyllandRegion Midt
– En forandringsrejse med nyt ITSM værktøj

Toby Moore, Community Manager at AXELOS Global Best Practice
Responsive ITSM – A new approach to a faster and more friendly service

Steen Bendtsen, Løsningskonsulent hos Hewlett Packard Enterprise
IT4IT, det er ikke en genopfindelse af hjulet ☺

Per Mikkelsen, VP, Products & Services, Provance
Modern Service Management – What’s the Buzz

Eva Johnsson, Communication Consultant, Speaker, Trainer
Intercultural Challenges in Global Project Teams

Bente Holm Skov, Founder af SkovConsult
Fra installation til implementering – den korteste vej til at sikre reel implementering af forandringen

Lars Kristian Larsen, Principal Consultant at KMD a/s
Den kendte sti til SIAM

David Cannon, Consulting Group Director
Internet of things

Paneldebat: Lead John Wallhoff. Simone Moore, David Cannon, Robert Falkowitz, Mark Smalley og Toby Moore
itSMyHome AS, Roskilde

Day 2

Robert Falkowitz, Founder and General Manager of Concentric Circle Consulting
Process Ownership – from Projects to Business as Usual

https://www.3cs.ch/event/process-ownership-projects-business-usual/


Paula Määttänen, Senior Consultant at Symfoni Nordics
Knowledge sharing – does not make you less important

Lisbeth Smed, Proceskonsulent hos Coop
Fra IT–afdeling til ’Vi er forretningens foretrukne sparringspartner’

Michael Imhoff Nielsen og Christian Boeberg, Microsoft
ITSM and organizational change management must go hand in hand

Hans Henrik Aabenhus Berthing, Statsautoriseret revisor og ekstern lektor
IT Service Management udfordringer med Persondataforordningen

Ulf Munkedal, direktør i FortConsult
It-sikkerhed anno 2016?

Elina Pirjanti, ITSM Consultant Lead, Senior Manager at Cognizant
Take it to the next level: From Build to Run

David Cannon, Consulting Group Director
Business Strategy and IT Service Management