ItSMF Danmark ItSMF Danmark

itSMF (it Service Management Forum) er verdens største uafhængige forum for professionelle - Service Management organisationer og funktioner.

itSMF er en non profit organisation, som siden 1991 har været en prominent spiller inden for videreudvikling og markedsføring af best practice for Service Management standarder og uddannelse. itSMF ejes og styres af sine medlemmer.

Virksomheder og offentlige institutioner anvender i stadig øget omfang teknologi til at markedsføre og levere deres ydelser og produkter. Al erfaring viser imidlertid, at den ønskede effekt udebliver, såfremt mennesker, processer og værktøjer ikke følger trop i form af professionel Service Management.

itSMF stiller et netværk af eksperter, informationskilder og arrangementer til rådighed for virksomhederne og deres ansatte. ItSMF bidrager dermed til en værdi tilvækst til medlemmernes indsats for at øge kvaliteten og effektiviteten i virksomhedernes Service Management.

itSMF er på verdensplan repræsenteret i de fleste lande med medlemsvirksomheder, såvel private og offentlige som almennyttige organisationer.

itSMF Danmark er etableret pr. 1. januar 2003. Der er i dag ca. 205 virksomheder tilmeldt med ca. 900 aktive medlemmer og foreningen er i stadig vækst.

ydelserne dækker

  • 1 efterårskonference i Danmark
  • Udveksling af erfaringer gennem itSMF’s erfagrupper
  • Indkøb af IT Service Management bøger, som anbefales af itSMF til konkurrencedygtige priser
  • Adgang til at downloade de internationale fagtidsskrifter ”Servicetalk” og "At Your Service",
  • Adgang til medlems website indeholdende nyheder, diskussionsforum, elektroniske publikationer
  • Mulighed for at etablere netværk mellem medlemsvirksomheder
  • Deltagelse i videreudvikling af ITIL proces rammeværket gennem international arbejdsgruppe
  • Deltage i review og godkendelse af nye itSMF publikationer
  • Påvirke udvikling af IT Service Management branchen i Danmark gennem foreningens arbejde