Nyhedsbrev nr. 18 · Oktober 2012


Vinder af Årets projekt 2012

JP/Politikens Hus vandt Årets itSMF projekt 2012 i konkurrence med Københavns Kommune. itSMF nyhedsbrev følger op med et interview med JP/Politikens Hus inden for kort tid. JP/Politikens Hus startede med at standardisere deres proceshåndtering tilbage i 2007. Og det er denne rejse inden frem mod automatiserede processer i it-afdelingen, som nu belønnes af juryen som årets projekt.



Læs mere


Op på hesten - tur retur

Oktober 2012
Af Flemming Kjærsdam


En tur på Klampenborg Galopbane. Minderne dukkede op for spillefuglene. 140 deltagere samlet til to dages træf om it Service Management med en stribe faglige indlæg og så pleje forbindelserne ved at netværke med ligesindede.
Mark Anthony ”Motivation – No problem”. Hans udgangspunkt er at se på problemer med de rette briller. Det ændrer vores mindset.

Læs mere


License Management – en kompleks affære

Oktober 2012
Af Flemming Kjærsdam


Som virksomhed er det en rigtig god idé at sætte sig ind i leverandørens licensregler for anvendelse af software, da der i øjeblikket kommer flere og flere sager mellem kunder og leverandører på grund af stadig flere audits.

Læs mere


Six Sigma


Oktober 2012
Af Bo Nielsen, Redaktionsudvalget


Lotte Reumert fra Dong Energy gav en god indføring i procesforbedringsteknikken Six Sigma. Indlægget startede med gennemgang af procesværktøjet SIPOC (Suppliers, Inputs, Process, Outputs, Customers) med en tilhørende lille øvelse, som fik konceptet til at sætte sig bedre.

Læs mere


Forny it Service Management

Oktober2012
Af Irene Ludvigsen, redaktionsudvalget


Mark Smalley er en underfundig mand. Et referat af hans oplæg kan aldrig helt yde ham retfærdighed. Jeg kan kun anbefale at kigge lidt på hans egen præsentation.

Læs mere


TIPA Process Assessment & Improvement

Oktober 2012
Af Irene Ludvigsen, Redaktionsudvalget


TIPA er et værktøj til at måle og forbedre modenhed af it Service Management processer i en organisation. Den nyeste version indeholder spørgsmål til alle 26 processer i ITILs Lifecycle. Oplægget på itSMFs konference blev holdt af Lars Kristian Larsen, KMD.
Læs mere