Nyhedsbrev nr. 26 · August 2013


10-års jubilæumskonferencen kalder

”Hurtigere. Højere. Stærkere.”

Det gamle olympiske motto er dagsorden ved itSMF Danmarks 10-års jubilæumskonference den 25. og 26. september 2013 i København. I al konkurrence gælder det om at vinde. Ved 10-års jubilæet for itSMF Danmark er det vigtigste ikke at vinde, men at deltage!

Meld dig til her




Værd at vide om konferencen

August 2013
Af Flemming Kjærsdam


Talerne: Robert Falkowitz lægger ud på konferencen med indlægget ”Best Practice in Service Management”. Derefter ”trial and error – verdens mest udbredte problemløsningsmetode med Thomas Fejfer, CFN People. Herefter følger generalforsamlingen fra 10.15-11.15.
Læs mere


Praktiske ting på konferencen

August 2013
Af Flemming Kjærsdam


Generalforsamling:
Der afholdes generalforsamling fra 10.15-11.15 den 25. september – altså på konferencens første dag. Der er udsendt en indkaldelse til alle medlemmer via e-mail.

Pris:
Det koster 2500 kroner at deltage for medlemmer af itSMF. Er du medlem og ønsker at tilmelde dig konferencen – kan du registrere dig her link

For ikke-medlemmer koster det 2500 kroner at deltage plus et års medlemskab af itSMF Danmark. Ønsker du at tilmelde dig konferencen og blive medlem af itSMF. link

Parkeringsforhold: Der er gratis parkering ved Scandic Hotel Sydhavnen. Det kræver, at du har en gyldig p-billet i frontruden. Billetten får du udleveret i receptionen.
 

Læs mere


itSMF i tykt og tyndt de første 10 år

August 2013
Af Bo Svarre Nielsen


Efter ITIL kom til Danmark, først hos PostDanmark og KMD, og efter itSMF Danmark blev stiftet, er det interessant at se, hvad der har optaget foreningen gennem de 10 år, den har eksisteret. Det er 10-års jubilæum i år. En gennemgang af konferenceprogrammerne giver et illustrativt indtryk af foreningens aktiviteter og hvilke emner, der optog sindene.

Læs mere


Før starten af itSMF Danmark

August 2013
Af Christian F.Nissen, CFN People


ITIL kom til Danmark fra Holland
For at finde kimen til itSMF Danmark skal vi helt tilbage til 1999. Mere nøjagtigt den 9. november 1999. På en ganske almindelig tirsdag bragte ComputerWorld et læserbrev af en konsulent ved navn Robert Jan Borchers. Robert var kort forinden flyttet fra Holland til Danmark og arbejdede som konsulent i et mindre konsulentfirma. Med ham flyttede det glade budskab om ITIL fra Holland til Danmark.

Læs mere


Erfamøde: Ny nordisk Service Desk hos Posten

August 2013
Af Flemming Kjærsdam


PostNordIT holder den 18. september 2013 et Erfamøde om udvikling af en ”Ny nordisk Service Desk.” Efter fusionen af det svenske og danske postvæsen, er det blevet besluttet for halvandet år siden at konsolidere den danske og svenske Service Desk. Det betyder, at den svenske afdeling af Service Desk er blevet lukket, mens en ny nordisk Service Desk er etableret i København med løsning af opgaver for hele virksomheden. Hele denne rejse om afvikling, sammenlægning og oprettelse af en ny nordisk Service Desk er i fokus på mødet.

Erfamødet varer fra 13.00-16.00 og holdes hos PostNordIT i Bernstorffsgade 36, 1566 København V.

Tilmelding kan ske på itSMF Danmarks hjemmeside. Link

 

Læs mere


1000 medlemmer af itSMF Danmark Linked In gruppe

itSMF Danmark runder en milepæl i jubilæumsåret. Medlem nummer 1000 af itSMF Danmarks Linked In gruppe tjekkede ind. Medlem nummer 1000 er såmænd irer. Patrick Sheridan fra IBM i Irland, som tidligere har arbejdet for Siemens Wind Power i Brande. Dermed er der endnu en grund til at fejre 10-års jubilæet.