Nyhedsbrev nr. 31 · April 2014


itSMF og DANSK IT indgår samarbejde om efterårskonferencen

April 2014
Af Fie Halberg


itSMF Danmark og DANSK IT indgår samarbejde om den årlige IT Service Management konference. Samarbejdet betyder en faglig styrkelse af konferencen, og dermed får medlemmer i begge foreninger et bedre tilbud.

Hvornår

Som en konsekvens af det nye samarbejde mellem de to foreninger er det besluttet at flytte datoen for konferencen.
Det betyder for itSMF medlemmer, at konferencen holdes en måned senere, end den plejer.

Fælles konference vil blive afholdt 29. - 30. oktober 2014

Tema
Temaet for årets konference bliver: IT Service Management – Racing to the Sky


Læs mere




Westergaard sikrer svenske Karlstad ISO 20000 certificering

April 2014
Af Flemming Kjærsdam


Den svenske kommune Karlstad har modtaget sin ISO 20000 certificering ved hjælp af danske Westergaard. ISO-certificeringen er sket uden anmærkninger, hvilket Ole Westergaard betegner som enestående i Skandinavien og resten af verden.

Læs mere


Gå på opdagelse i den store verden
itSMF Danmarks nyhedsbrev har denne gang været ude at snuse til den store verden. Læs Rikke Vogelsangs reportage fra Pink konferencen i Las Vegas, Ebbe Dalgaard Nielsen og Dorte Täby´s tur til den norske itSMF Konference, og ikke mindst Bo Svarre Nielsens mentale opdagelsesrejse på de udenlandske itSMF-foreningers hjemmesider. Sker der noget interessant derude? Ja, det gør der. Snus selv. Mærk verden. Der er forår i luften.


Pink14: Mit møde med Las Vegas i februar 2014

April 2014
Af Rikke Vogelsang


Tak fordi du overvejer at læse om Pink14. Du kan godt glæde dig, for det var en MEGET god konference. Men inden da, lige nogle ord om mit møde med Vegas. Pyha, for en belastning af sanserne. Der er musik overalt indendøre og kling-klang fra spillemaskiner. Udenfor er gadestøjen forventet, hvorimod jeg skulle vænne mig til musikken, der synes at sive ud af hække og op fra riste overalt på The Strip.

Læs mere


"Tell me more" fra Norge

April 2014
Af Dorte Täby


I marts 2014 holdt itSMF Norge deres 13. konference under navnet “ITIL – tell me more, tell me more”. Vi var en flok, der drog derop for at se, hvad det er de nordmænd kan, som gør deres konferencer til en bragende succes hvert år. 600 deltagere og sponsorer, der står i kø for at få lov til at være med.

Læs mere


Fire dimensioner for procesledelse og implementering af ITIL

April 2014
Af Ebbe Dalgaard Nielsen


På konferencen i Norge den 12.-13. marts 2014 fortalte Jon Iden, at procesledelse er en forudsætning for vellykket implementering af ITIL. Han italesatte fire områder som grundlæggende ingredienser for arbejdet med procesledelse: Procesbevidsthed, procesejerskab, procesmål og løbende forbedringer.

Læs mere


Gå på opdagelse i den store verden

April 2014
Af Bo Svarre Nielsen


Bare rolig. Jeg har ikke været i udlandet. Det var bare en rundrejse på de udenlandske itSMF foreningers hjemmesider. En opdagelsesrejse i nyhedsbreve, konferencer og andre aktiviteter. Hvad laver de derude? Sker der noget interessant i udlandet? Det korte svar er: Ja, det gør der. Men vi kan sagtens være os selv bekendt.

Læs mere


Johnny Jensen, Westergaard: ”IT og kundeservice rykker tættere på hinanden”

April 2014
Af Flemming Kjærsdam


I de seneste tre-fire år har Service Management virksomheden Westergaard oplevet et stadigt større run på deres kunderettede kurser og konferencer. ”Kundernes servicebehov stiger og stiger. Derfor efterspørger virksomhederne kundeservice på både digitale og traditionelle kanaler, som er et område i stærk vækst,” siger direktør Johnny Jensen, Westergaard.

Lær mere


Region Midtjylland fandt retningen med TIPA-analysen

April 2014
Af Flemming Kjærsdam


”Nå, så det er derfor”

Den bemærkning lød flere steder i it-organisationen efter at Region Midtjylland havde fået analyseret modenheden i fem udvalgte ITIL processer efter TIPA-standarden. Det var Øberg Partners, som på vegne af regionens it-afdeling gennemførte TIPA-analysen for at måle modenheden.

Læs mere


ERFA-møder genopstår - kom og vær med

April 2014
Af Fie Halberg og Jørgen Eriksen


Erfaringsudveksling er en vigtig del af vores faglige og personlige udvikling og i itSMF vil vi gerne arbejde på at styrke de faglige kompetencer og erfaringer ved at arbejde med IT Service Management. Vi starter derfor vores ERFA-grupper op igen, og glæder os til at dele viden og erfaringer med ligesindede.
Læs mere





Jeg starter ERFA-Gruppen om ISO 20000

April 2014
Af John Smed


John Smed fra Konica Minolta er med til at starte ERFA-gruppen omkring ISO 20000. Læs her hvorfor John Smed går ind i arbejdet for foreningen.
Læs mere


Sådan melder du dig til

Der sker rigtig mange ting i itSMF Danmark og der er en masse aktiviteter i gang.

Hvis du gerne vil med på et ERFA-møde eller et gå-hjem-møde, så besøg
Aktivitetskalenderen. Her får du et overblik over hvad der sker, og du kan tilmelde dig direkte på hjemmesiden.