Nyhedsbrev nr. 34 · Oktober 2014


Giv ”lidt af dig selv” og få mere med hjem

Konferencen “Racing to the sky”, der løber af stablen i næste uge den 29. og 30. oktober i Køge, stiller skarpt på fremtiden og forandringerne inden for IT Service Management.

Konferencen, som arrangeres sammen med DANSK IT, er itSMF Danmarks hidtil største, internationale konference både i form og indhold. For første gang byder vi på otte internationale foredragsholdere, der alle er dybt involveret i at tage temperaturen på IT Service Management og give deres bud på fremtiden.

Det andet forhold, som giver konferencen det internationale format, er den globale dagsorden om shared services og cloudsourcing af produktion og leverancer af it-serviceydelser, og som i fremtiden vil komme til at påvirke hverdagen for os alle – endnu mere end i dag.

Der sker i øjeblikket en omfattende global digitalisering af virksomhedernes infrastruktur, it-værktøjer og arbejdsprocesser. Dette stiller helt nye krav til ledere og ansatte i it-afdelingerne. Det er præcis de udfordringer og forandringer, som konferencen handler om.

Fremtiden for it Service Management handler dog ikke kun om service og teknologi. Den handler også om dig og din fremtid som it-professionel. Det er derfor du skal deltage. Kom og giv lidt af dig selv. Så lover vi, at du får meget mere med hjem.

Tilmeld dig her






Appkonkurrence inden konferencen

Vind Chromecasts!

Med lidt indsats og nysgerrighed, kan du vinde en af flere Chromecasts.

Det du skal gøre er at opdatere i konference-app’en med det du glæder dig til at se og høre om på konferencen.
Læs mere


44 pct. af CIO´s kigger indad

Oktober 2014
Af Flemming Kjærsdam

44 pct. af CIO´s i landets 500 største virksomheder bruger det meste af deres tid på at kigge indad i deres egen IT-organisation. Otte pct. bruger slet ikke tid på forretningen. Det konkluderer Rambøll rapporten ”IT i Praksis 2014”.

Læs mere


CIO’s rolle i fremtiden er uvis

Oktober 2014
Af Bo Svarre Nielsen


CIO´s rolle har været diskuteret i mange år. Når emnet har været bragt på bane i IT-kredse, har problemet været, at CIO´en ikke har deltaget i det forretningsstrategiske arbejde og at løsningen på dette problem har været, at CIO´en skulle referere direkte til CEO.

Læs mere


DSV snuppede pizzaen

Oktober 2014
Af Flemming Kjærsdam


Simulationsspillet Grab@pizza har været på besøg hos transportvirksomheden DSV. ”En virkelig god øjenåbner,” siger den ansvarlige for Infrastructure Operations, Peter Vestergaard, der samlede it-topledelsen fra hele verden.

Læs mere


Erfamøde på ITU om faget IT Service Management:

Erfamøde om faget IT Service Management på IT Universitetet den 25. november 2014 fra kl. 16-18.

IT Service Management som fag er meget mere end ITIL Foundation. Faget IT Service Management omfatter en række best practices fra Service Management verdenen – ud over ITIL. Heriblandt BPM, BPR, Lean, Cobit og TIPA.

Læs mere


Gratis ”prøvetime” til priSM

Oktober 2014
Af Kompetenceudviklingsudvalget (KUU)


Niveauet ”Associate in Service Management” (ASM) i itSMF’s priSM (professional recognition of individuals in Service Management) skema bliver et gratis ”tag”.

”The priSM Institutes” nye web er blevet klar, og det er muligt at søge om en gratis ”prøvetime” til priSM.

Læs mere


Roadshow i Malmø

itSMF Sverige holder et 4 dages roadshow med titlen ”Going to Strategic level”, som 20. november er i Malmø på Scandic St Jörgen, Stora Nygatan 35, fra kl. 8 til 17.

Blandt talerne er Majid Iqbal og Liselotte Lyngsø, som vi begge tidligere har set i Danmark.

Prisen er beskedne SEK 500 (ca. DKK 400). For medlemmer af itSMF Danmark er arrangementet gratis.
Læs mere