Nyhedsbrev nr. 35 · November 2014


Danske virksomheder er i front

November 2014
Af Flemming Kjærsdam


Danske virksomheder er i front, når man sammenligner dem med tyske og schweiziske organisationer inden for ITSM. Det viser de foreløbige resultater af itil.selfsurvey.org på CBS og University St. Gallen. Till Winkler, adjunkt på CBS, vil dog gerne have, at flere danske virksomheder deltager i undersøgelsen, før han drager sine endelige konklusioner.

Se grafik
Danske virksomheder sammenlignet med tyske og schweiziske inden for enkelte procesområder





Læs mere



Ros til konferencen Racing to the Sky

November 2014
Af Flemming Kjærsdam

Konferencen Racing to the Sky har fået et rigtig godt skudsmål fra alle sider. Selve gennemførelsen forløb gnidningsfrit og de 20 foredrag fordelt på to spor – Professional og People – var fyldt med fremtidsvisioner på IT-området fra internationale foredragsholdere. Og der var en række gode danske indlæg, som tog fat om hverdagens udfordringer inden for Service Management.
Læs mere


Du har tre muligheder: ”Stop, transformér eller hop over hegnet”

November 2014
Af Mark Smalley, The IT Paradigmologist


Du har tre muligheder som medarbejder i en it-afdeling. Du kan stoppe, transformere eller hoppe over hegnet til forretningen. Læs Mark Smalleys krønike om fremtiden i en it-afdeling.

Læs mere


Lisbeth Smed, Coop: ”Vi skal være væsentligt tættere på forretningen”

”Vi skal væsentligt tættere på forretningen,” siger afdelingsleder

Lisbeth Smed, Coop IT. Hun deltog i konferencen Racing to the Sky.
Hun storroser de forskellige indlæg på konferencen.

Læs mere


Anja Borch ”Meget fokus på værdiskabelse for kunderne”

Anja Borch, Ikano Bank, deltog for første gang på en itSMF-konference. Hun synes rigtigt godt om konferencen, som både havde et Professional spor og et People spor. At have fokus på værdiskabelsen for kunderne og fokus på de ansattes kompetencer, gjorde begge spor interessante og konferencen rigtig god.

Læs mere


Claus Bartholin ”Mindre spot på processerne. Mere fokus på governance, værdiskabelse og medarbejder kompetencer”

”Konferencen har været spændende. Især at der er mere fokus på governance, på forretning og værdiskabelse og på medarbejdernes kompetencer og i mindre grad fokus på processer. Der har tidligere været meget fokus på processerne. Så det har flyttet sig,” siger Claus Bartholin.

Læs mere


Generalforsamling 2014

November 2014
Af Flemming Kjærsdam


itSMF Danmark har vendt udviklingen.

Efter to år med underskud i regnskabet, viser regnskabet for 2013 nu sorte tal med et beskedent overskud. Dermed har itSMF Danmark vendt udviklingen. Formand Michael Imhoff Nielsen, itSMF Danmark, fortalte i sin beretning, at medlemsudviklingen i foreningen er ”flad”.

Læs mere


Kalender
itSMF Sverige holder et 4 dages roadshow med titlen ”Going to Strategic level”,  20. november i Malmø
Læs mere


Erfamøde om IT Service Management kurset den 25. november fra kl. 16-18.
Læs mere


Erfamøde om Service Katalog, KPI, Brugertilfredshed og Skurvognssnak. Københavns Universitet den 25. november fra kl. 15.00 - 18.30.
Mere info følger snarest her