Nyhedsbrev nr. 36 · December 2014


Tour de service management

Denne gang har vores lille, men utrættelige, redaktion været på rundtur og taget pulsen på Service Management i ind-og udland.
 

En slags Tour de Service Management, hvor vi disker op med det sidste nye om de internationale trends. Vi er med på itSMF konference i England med vores udsendte Jørgen Eriksen, som refererer fra første række i det engelske.
 

Bo Svarre Nielsen samler op på de internationale foredragsholdere fra den danske konference i Køge.
 

Formand Michael Imhoff har taget turen over Sundet og deltaget i det svenske roadshow i Malmø med cases og erfaringer fra en række svenske og internationale virksomheder. Og så har vi også lige haft tid til at deltage på et par Erfamøder. Alt i alt en lille net julepakke, der sådan set kun mangler en ting. Et rigtigt juleeventyr. Det starter sådan her. Der var engang…………





itSMF Sverige Roadshow 2014

December 2014
Af Michael Imhoff


I november afprøvede vores søster chapter i Sverige noget helt nyt med stor succes. De gennemførte et rullende roadshow i fire regioner i løbet af en uge.
Læs mere


Skærpede krav til IT Service Management: ”Mere agilitet og effekt”

December 2014
af Jørgen Eriksen, Service Manager, Koncern-it, Københavns Universitet

ITSM skal have fokus på effekter i forretningen – både internt og eksternt. For at kunne høste fordelen stilles der krav om agilitet i it-afdelingerne. Det er hovedbudskaberne fra itSMF konferencerne i Køge og London i oktober/november 2014.

Læs mere


itSMF står ved en korsvej

December 2014
Af Bo Svarre Nielsen


Den seneste konference var en flot en af slagsen med mange spændende indlæg og gode muligheder for faglige diskussioner. Jeg synes, at konferencen bar præg af, at itSMF står ved en korsvej.

 

Læs mere


ITSM kursus var i centrum på Erfamødet på ITU

ITSM kurset foråret 2015 var i centrum på Erfamødet på IT Universitetet. Der var i knapt 15 deltagere, både tidligere studerende og kommende studerende som fik at vide, hvad IT Service Management kurset kommer til at indeholde.

Læs mere


Historien om et Servicekatalog på Københavns Universitet

December 2014
Af Flemming Kjærsdam


For præcis et år siden satte Koncern IT på Københavns Universitet (KU) gang i processen med at opbygge et Servicekatalog med KPI´er. Og nu et år senere har Koncern IT fået implementeret et Servicekatalog med de første 32 services.

Læs mere


Servicekataloget er it-afdelingens menukort

December 2014
Af Flemming Kjærsdam


”Et Servicekatalog i Koncern IT svarer til et menukort på et pizzeria eller en restaurant. ” Det siger Sektionschef Anders Brahm, KU, der har haft ledelsesansvaret for at etablere Servicekataloget på Københavns Universitet.

Læs mere


Julemandens værksted

Nu nærmer sig tiden, hvor det ikke længere er til at skjule - det er snart jul. I den søde juletid er det på sin plads at betænke landets Service Managers.

Glædelig jul og godt nytår!
Læs mere





itSMF Expo´15, 26. - 27. marts på Kistamässan


Som medlem af itSMF Danmark har du mulighed for at deltage til samme pris. Læs mere