Nyhedsbrev nr. 44 · December 2015


”Der er ingen, der vil vente på it-afdelingen”

 

December 2015

Af Flemming Kjærsdam

”Der er ikke nogen, der vil vente på it-afdelingen længere.” Det siger underdirektør Kim Bahir Andersen, TDC Hosting, som etablerer et nyt dubleret datacenter, der skal fungere som it-afdelingernes forlængede arm ud på markedet for at sikre hurtig adgang til services og forkorte nedetider ved driftsforstyrrelser.

De nye teknologier rammer markedet så hurtigt, at forretningens og brugernes krav til it-afdelingerne stiger, så det er svært for it-afdelingerne at følge med. Derfor oplever CIO´s i private virksomheder og i offentlige it-organisationer, at forretningschefer og linjechefer i stigende omfang køber nye it-enheder og services uden om it-afdelingen. De bruges i forbindelse med arbejdet, men it-afdelingen er ved at miste en del af kontrollen med, hvad der købes ind af IT.





Læs mere

Transforming IT konferencen får gode skudsmål

December 2015
Af Flemming Kjærsdam


 Transforming IT konferencen får gode bedømmelser med på vejen af de knapt 140 deltagere. I en brugerundersøgelse fra Dansk IT mener 94 pct. at konferencen levede op til forventningerne, og 68 pct. svarer ”meget god” og 32 pct. ”god/okay”, mens ingen svarer ”mindre god”. Det bliver nok ikke meget bedre.


 

Læs mere

 

itSMF og Dansk IT stopper samarbejdet om en fælles konference

December 2015
Af Flemming Kjærs


Samarbejdet om en fælles konference mellem Dansk IT og itSMF Danmark stopper.
 

De seneste to år har itSMF Danmark og Dansk IT samarbejdet om i fællesskab at gennemføre en årlig konference om IT Service Management. Det er nu et overstået kapitel. På det seneste bestyrelsesmøde i itSMF traf en enig bestyrelse den beslutning, at den ikke ønsker at samarbejde om den næste konference i 2016.
Læs mere

 

Suresh GP - en indisk iværksætter i Gamification

December 2015 

Af Flemming Kjærsdam


 Suresh GP en ny type forretningsmand. Suresh GP kan sagtens blive prototypen på fremtidens forretningsmand. Han leder en global koncern med bare to ansatte.

Suresh GP har haft sin løbebane i et internationalt forretningsmiljø i 14 år, heraf otte år i HP, inden han sammen med sin kone startede Taub Solutions, hvis formål er at flytte kundernes forretning med konsulentrådgivning og Gamification.

Læs mere

 

Service Management i bedste Mardi Gras stil

December 2015
Af Nelli Serifovski, NNIT og Thomas Fejfer, Sim4People/CFN People


Parader, masker, perlekæder og høj hornmusik dannede i november rammerne om en af de største events inden for IT Service Management. Konferencen FUSION15 blev i år afholdt i bedste Mardi Gras stil i New Orleans, Alabama.

Læs mere

 

Sæt kryds i kalenderen den 26. og . 27. oktober 2016

 

itSMF Danmark er allerede i fuld gang med at planlægge næste års konference. Det bliver den 26. og 27. oktober 2016.

Konferencen har fået titlen: ”IT Service Management 2016 - Business as usual?” og bliver afholdt på Comwell Roskilde - samme sted som i år.

Sæt allerede nu X i kalenderen – og glæd dig til to spændende dage.


 

Seneste nyt om ISO 20000

December 2015
Af Niels Dam, itSMF, Kompetenceudviklingsudvalget


I november måned var Dansk Standard vært for efterårsmødet i arbejdsgruppen, der arbejder med ISO/IEC 20000 Service Management standarden. Den fine udsigt fra Portland Towers i Nordhavn var med til at sikre rammerne om et inspirerende møde, hvor det helt væsentligste punkt var bearbejdningen af de kommentarer, der er kommet til første udkast af den nye standard.

Læs mere

 

Boganmeldelse: Problem Management – An implementation guide for the real world

December 2015

af Caspar Miller, itSMF Danmark Publikationsudvalg

Titel: Problem Management – An implementation guide for the real world
Forfatter: Michael G. Hall

Målgruppe: Alle, både begyndere og erfarne, der beskæftiger sig med Problem Management og struktureret problemløsning.
Læs mere





itSMF Kort nyt

Her finder du navnenyt, ledige job, info om udenlandske itSMF konferencer og events samt andre korte nyheder om ITSM professionen.

Læs mere

 

Glædelig jul og godt nytår

Redaktionen og udvalgene i itSMF Danmark ønsker medlemmer, jeres familier, samarbejdspartnere og alle Service Management venner en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Vi har lavet et spændende nyhedsbrev, som er årets sidste og ser frem til gensynet i 2016, som vi tror og håber, bliver et rigtig godt Service Management år.

Hav det godt og pas på jer selv og jeres nærmeste. Det er der brug for.

De bedste hilsner fra itSMF Danmark.