Nyhedsbrev nr. 46 · Marts 2016


Koncernservice lægger Major Incident og beredskabet sammen i it-driften

 

Marts 2016

Af Flemming Kjærsdam

Koncernservice i Københavns Kommune har gennemført en sammenkobling af Major Incident processen i ITIL med it-delen af kommunens beredskab. Dermed står kommunen teknologisk og organisatorisk bedre rustet i kampen til at imødegå og håndtere alvorlige nedbrud.

I marts 2015 lagde Koncernservice i Københavns Kommune ITIL procesejere og it-sikkerhedsfolk ind under IT Driftscentret. Det betød at Major Incident og it-beredskabet fandt sammen og lærte af hinandens processer.

 





Læs mere

Kanban og Scrum duer sammen

 

Marts 2016
Af Flemming Kjærsdam


Det seneste inspirationsmøde hos KMD handlede om de to agile metoder – Kanban og Scrum. Af mange opfattes de som konkurrenter eller tilhørende to forskellige skoler, der peger i hver sin retning. Men konklusionen efter mødet må snarere være, at begge kan bruges i området mellem udvikling og drift i IT-organisationen, og kan bruges til at opnå forretningsmæssige resultater med. De duer sammen.

 

Læs mere

 

Call for speakers - IT Service Management 2016

Planlægning af den årlige konference om IT Service Management er skudt i gang.

Du har nu chancen for at komme med ideer til de indlæg, der skal præsenteres på vores årlige itSM konference, der afholdes d. 26.- 27. oktober 2016 på Comwell Roskilde.

Læs mere

 

Nyt itSMF medlem:

”Jeg har i et stykke tid været på udkig efter et fagligt netværk”

itSMF Nyhedsbrev har haft en snak med teamleder Steen Sønderup, DI. Han er nyt medlem af itSMF.

Teamleder Steen Sønderup, Dansk Industri, er nyt medlem i itSMF Danmark. Han leder et infrastruktur-team på seks ansatte i DI´s it-afdeling og er ansvarlig for ITIL og Problem Management i DI og er desuden facilitator for problem taskforces.
 

Læs mere

 

itSMF Kort nyt