Nyhedsbrev nr. 50 · September 2016


Nye digitale forretningsmodeller ændrer på konkurrencevilkårene

 

September 2016
Af Flemming Kjærsdam


Når cheferne i nogle af verdens største virksomheder skal svare på, hvad de ser som den største udfordring de kommende tre til fem år, eller hvordan de opfatter fremtiden for deres egen virksomhed, svarer mellem 60 og 70 pct. ”industriel konvergens” – eller på nudansk: disruption.


”Industriel konvergens” eller ”disruption” er den største årsag til forandringer i verdens største virksomheder. Det vil i nogle virksomheder opleves som en brancheglidning. Det kan også være, at der kommer nye produkter og services, som forandrer konkurrenceforholdene for en virksomhed eller en hel branche. Eller helt nye aktører bryder igennem ved at levere ydelser på en ny måde, som presser de eksisterende virksomheders processer og services.

IBM´s nye CIO-survey ”Redefining Boundaries” fra september 2016 blandt 5247 chefer og direktører i mere end 70 lande har svaret på spørgsmål. ”Redefiner grænserne” – hedder overskriften – med undertitlen ”Insights from the global c-suite study”.

Mere end 7600 personlige kommentarer fra deltagerne indgår også i analysen.
 


Læs mere



IT Service Management sætter global dagsorden

September 2016
Af Flemming Kjærsdam


itSMF konferencen 26. og 27. oktober i Roskilde bliver en international konference, hvor vi igen i år byder velkommen til to spændende og lærerige dage om den digitale omstilling som IT Service Management professionelle oplever i disse år. Næstformand Fie Halberg, itSMF Danmark, siger, at det er et stærkt program med mange internationale talere og mange udenlandske besøgende. Dermed bliver den danske itSMF konference en international begivenhed med et stærkt fagligt indhold.
 

Læs mere

 

IT-Advokat: ”Multi-sourcing kræver nye mekanismer i it-kontrakter”

September 2016
Af Flemming Kjærsdam


Virksomhederne bruger stadig flere leverandører til at levere it og integration af services som led i den digitale omstilling. Dermed opstår risikoen for, at gennemskueligheden og transparensen af de leverede ydelser bliver mere uklare. Dette kan medføre flere konflikter mellem it-leverandørerne og kunderne om, hvem der har ansvaret.

Læs mere

 

Kom og vær med til årets IT Service Management konference; Business as Usual?

Kom og vær med til årets vigtigste IT Service Management konference der afholdes af itSMF d. 26. og 27 oktober 2016 i Comwell Roskilde.

Tema for konferencen er Business as Usual? Målet for konferencen er at give deltagerne et indblik i hvad der rører sig på IT Service Management område lige nu, og hvad vi kan forvendte at fremtiden byder på.
Konferencen er mødested for IT Service Management interessenter i Danmark og har også international deltagelse. Konferencens byder på et mix af internationale keynotes, casebaserede indlæg og hands-on workshops.

Meld dig til idag!

Program og tilmelding


 

Konference appen er på vej..

itSMF Danmark har igen opdateret sin app, så den er klar til IT Service Management konferencen 2016 ”Business as Usual?”

App’en kan anvendes før, under og efter konferencen. Du kan se programmet for de to dage samt møde sponsorer og indlægsholdere.

Under konferencen kan du skrive indlæg, kommentere på andres indlæg samt få et overblik over dagens program. Du har også mulighed for at deltage i konkurrencer før og under konferencen via app’en.

Appen åbner for deltagerne i starten af oktober.



 

Hermed indkalder itSMF Danmark til ordinær generalforsamling den 26. oktober 2016 kl. 17.00 til kl. 18.00

Generalforsamlingen finder sted i forbindelse med den årlige konference på:

Comwell Roskilde
Vestre Kirkevej 12
4000 Roskilde

Læs mere

 

Service Reklamation anno 1921 “Lad mig sige det kort og konfust”

September 2016
Af Jens Nüchel Petersen, Redaktionsudvalget


Det sker en gang imellem, at man som Service Manager – eller anden type service professionel, må håndtere en utilfreds kunde. Du kan have kunden i røret, eller der er dumpet en klage ind i mailboksen. En kunde er blevet rasende over noget, som ikke virker, ikke lever op til forventningerne eller slet ikke er blevet leveret.
 

Læs mere

 

itSMF KortNyt

Her finder du navnenyt, ledige job, info om udenlandske itSMF konferencer og events samt andre korte nyheder om ITSM professionen.

 

Læs mere





Boganmeldelse: At tænke – hurtigt og langsomt

September 2016
Af Christian F. Nissen, Publikationsudvalget


Titel: At tænke – hurtigt og langsomt
Forfatter: Daniel Kahneman
Målgruppe: Ledere, praktikere og konsulenter, der arbejder med forbedring af best practice
Forudsætninger: Ingen

Læs mere