Nyhedsbrev nr. 52 · November 2016


Konference handlede om forandringer

 

November 2016

Af formand Fie Halberg, itSMF Danmark

itSMF Danmarks konference i oktober stillede skarpt på de forandringer, der sker inden for IT Service Management i disse år og stillede spørgsmålet, om det bare er ”Business as Usual” eller om vi står på kanten af noget helt nyt. Konferencens mange stærke indlæg gav svaret på dette spørgsmål fra mange forskellige vinkler.

De mange indlæg på konferencen dækkede forskellige områder inden for IT Service Management. Derfor var der mange vinkler og svar på, hvor vi er på vej hen.

Konferencens røde tråd kunne ses i, at alle indlæg, havde det til fælles, at de blev perspektiveret og sat ind i en sammenhæng med fremtidens IT Service Management.

Den brede og internationale vinkel på konferencen kunne blandt andet ses i de fire keynotes, der dækkede alt fra emotionel intelligens over ITSM og forretnings strategier til Internet of Things og sikring af procesejerskab fra projekter til Business as Usual.




Læs mere

Virksomhederne skal i gang med EU´s persondataforordning - nu

November 2016
Af Flemming Kjærsdam


”Det er blevet så billigt at købe mere lagerplads, mere hukommelse og større databaser, at mange virksomheder ikke sletter forældede data. Det er billigere at lade være og i stedet købe ekstra kapacitet,” siger it-revisor Hans Henrik Berthing, Verifica, som holdt indlæg om EU´s persondataforordning på itSMF-konferencen i oktober.

 

Læs mere

 

42 pct. har kendskab til EU persondataforordning

November 2016
Flemming Kjærsdam


I et survey Danske IT-Advokater har gennemført blandt 111 private virksomheder svarer 42,5 pct. af virksomhederne ja til, at de har kendskab til EU´s persondataforordning. 45,3 pct. svarer nej og 12,3 pct. svarer ved ikke. Surveyet er gennemført maj 2016.

 

Læs mere

 

Historien bag NNIT´s Service Portefølje

November 2016
Af Flemming Kjærsdam


NNIT´s whitepaper ”Building a Service Portfolio” blev uddelt på den danske itSMF konference i oktober. Siden er det blevet distribueret af Axelos i mange lande og har opnået pæn omtale. På de sociale medier høster det danske case study stor anerkendelse for at dele sine erfaringer.

Læs mere

 

Vidensdeling: “Gør dig ikke mindre værdifuld”

November 2016

Af John Jøhn-Andersen

Et år efter udrulning af en forretningsapplikation oplever servicedesk på otte medarbejdere, at antallet af kald til servicedesk er vokset med 800 kald pr. måned. Fra de normale 1600 til 2400. Alle brugere af applikationen fik en grundig træning forud for udrulningen.
Læs mere

 

Kulturelle barrierer i globale teams