Nyhedsbrev nr. 53 · Februar 2017


Service Integration – den nye kunstart

 

Februar 2017

Af formand Fie Halberg, itSMF Danmark


Lige meget hvor du kigger hen, oplever du Service Integration i en eller anden form. Når man begynder at tænke over det, vil du finde ud at, at Service Integration er en meget stor del af vores dagligdag. Det kan vi se i vores forretning, hos vores kunder og leverandører og samarbejdspartnere – i de kommercielle områder, i teknologier som infrastruktur, og i de applikationer vi benytter og i vores processer og værktøjer.

Derfor bliver temaet for dette års konference den 25. og 26. oktober – Service Integration – den nye kunst-art – fakta og fremtid. Vi er allerede nu begyndt planlægningen for dette års konference for at komme så tidligt ud med et færdigt program som muligt. Det er OK at sætte kryds i kalenderen allerede nu.




Læs mere

IT-Advokat: ”Koblingen mellem Service Integration og Contract Management er nødvendigt i multisourcing”

Februar 2017
Af Flemming Kjærsdam


Service Integration er ikke nyt. Det nye er, at virksomhederne bruger stadig flere leverandører til at levere IT og services, som et led i digitaliseringen. Derfor bliver virksomhedens evne til at sikre Service Integration og Contract Management afgørende for at lykkes med virksomhedens multisourcing strategi.

 

Læs mere

 

Serviceintegration kræver mere viden af IT-organisationen

Februar 2017
Af Flemming Kjærsdam


”Driftsfolkene skal kende indholdet bedre af de IT-kontrakter, der leverer kundeorienterede services. Ligesom det er vigtigt, at jurister og Contract Managers har kendskab til de services, driften leverer til kunderne,” siger bestyrelsesmedlem Caspar Miller, itSMF Danmark.

Læs mere

 

Kommnentar fra et særdeles lærerigt SIAM inspireret gå hjem møde

Februar 2017
Af Jesper Werner, BMC

Gå hjem møder er ITSMF´s skjulte skatte og mødet i torsdags, d. 9. februar 2017 hos Gorrissen Federspiel på 6. sal på H.C. Andersens Boulevard, med udsigt til byens tage var ingen undtagelse.

Læs mere

 

Ulf Munkedal: ”Få datasikkerheden med fra starten i it-projekter”

Februar 2017
Af Flemming Kjærsdam


Brugernes og kundernes forventninger til Service Management stiller nye krav til datasikkerheden og lægger dermed et ekstra pres på Service Manageren. ”Få datasikkerheden med fra starten i it-projekter. Datasikkerheden skal være klar, inden toget kører fra perronen”. Det siger direktør Ulf Munkedal, Fort Consult.
Læs mere

 

BusinessNow køber Service Management afdelingen i KMD