Nyhedsbrev nr. 53 · Februar 2017


Service Integration – den nye kunstart

 

Februar 2017

Af formand Fie Halberg, itSMF Danmark


Lige meget hvor du kigger hen, oplever du Service Integration i en eller anden form. Når man begynder at tænke over det, vil du finde ud at, at Service Integration er en meget stor del af vores dagligdag. Det kan vi se i vores forretning, hos vores kunder og leverandører og samarbejdspartnere – i de kommercielle områder, i teknologier som infrastruktur, og i de applikationer vi benytter og i vores processer og værktøjer.

Derfor bliver temaet for dette års konference den 25. og 26. oktober – Service Integration – den nye kunst-art – fakta og fremtid. Vi er allerede nu begyndt planlægningen for dette års konference for at komme så tidligt ud med et færdigt program som muligt. Det er OK at sætte kryds i kalenderen allerede nu.




Læs mere

IT-Advokat: ”Koblingen mellem Service Integration og Contract Management er nødvendigt i multisourcing”

Februar 2017
Af Flemming Kjærsdam


Service Integration er ikke nyt. Det nye er, at virksomhederne bruger stadig flere leverandører til at levere IT og services, som et led i digitaliseringen. Derfor bliver virksomhedens evne til at sikre Service Integration og Contract Management afgørende for at lykkes med virksomhedens multisourcing strategi.

 

Læs mere

 

Serviceintegration kræver mere viden af IT-organisationen

Februar 2017
Af Flemming Kjærsdam


”Driftsfolkene skal kende indholdet bedre af de IT-kontrakter, der leverer kundeorienterede services. Ligesom det er vigtigt, at jurister og Contract Managers har kendskab til de services, driften leverer til kunderne,” siger bestyrelsesmedlem Caspar Miller, itSMF Danmark.

Læs mere

 

Kommnentar fra et særdeles lærerigt SIAM inspireret gå hjem møde

Februar 2017
Af Jesper Werner, BMC

Gå hjem møder er ITSMF´s skjulte skatte og mødet i torsdags, d. 9. februar 2017 hos Gorrissen Federspiel på 6. sal på H.C. Andersens Boulevard, med udsigt til byens tage var ingen undtagelse.

Læs mere

 

Ulf Munkedal: ”Få datasikkerheden med fra starten i it-projekter”

Februar 2017
Af Flemming Kjærsdam


Brugernes og kundernes forventninger til Service Management stiller nye krav til datasikkerheden og lægger dermed et ekstra pres på Service Manageren. ”Få datasikkerheden med fra starten i it-projekter. Datasikkerheden skal være klar, inden toget kører fra perronen”. Det siger direktør Ulf Munkedal, Fort Consult.
Læs mere

 

BusinessNow køber Service Management afdelingen i KMD

Februar 2017
Af Flemming Kjærsdam


Det er det lille firma, der tager en lille bid af det store.

Det danske konsulenthus BusinessNow har overtaget den danske it-koncern KMD’s IT Management Consulting-aktiviteter. Syv managementkonsulenter i KMD flytter med over i BusinessNow. Kunder og samarbejdspartnere flytter ligeledes med over, og de immaterielle rettigheder, der bl.a. omfatter ITIL-undervisningsmaterialer på dansk flytter også med.

Læs mere

 

itSMF i Estland minder en hel del om Danmark

Februar 2017
Af Jacob Andersen, itSMF Danmark


Konferencen i Estland er med dansk-patriotiske øjne næsten “den anden årlige danske itSMF konference”, idet den blev holdt der hvor Dannebrog dalede fra himlen den 15. juni 1219.
Læs mere

 

Sponsorpakker 2017


Læs mere

 

ITSM kort nyt

Her finder du navnenyt, ledige job, info om udenlandske itSMF konferencer og events samt andre korte nyheder om ITSM professionen.
Læs mere

 

Se en halv times podcast fra itSMF konferencen i Estland


 

Boganmeldelse: En ITIL bog om the Information Lifecycle

Februar 2017
Af Caspar Miller

Titel: ITIL® and the Information Lifecycle
Forfattere: Darren Arcangel, Brian Johnson, Nora Osman, Robert Zuurdeeg
Målgruppe: Alle inden for Service Management, der ønsker en dybere indsigt i, hvordan data, information og viden indsamles, opbevares, lagres, behandles og bortskaffes.
ISBN: 9780113314942
Udgiver: TSO
Sideantal: 102

Læs mere