Nyhedsbrev nr. 57 · August 2017


Jennifer Shappley, LinkedIn: ”Sådan spotter du de ”bløde” kompetencer hos kandidaterne”

August 2017
Jennifer Shappley, LinkedIn

Linkedins Jennifer Shappley deler, hvordan hun leder efter ”bløde” kompetencer blandt kandidater og hvad hun kigger efter hos jobansøgere.

Budskabet er hårdt trukket op: ”Glem erfaringer og ”hårde” kompetencer”. Morgendagens bedste talenter vil have brug for så mange kompetencer, at sourcing-konsulenter og rekrutteringschefer skal være parate til at kunne finde de rigtige.

"Fra vores egen LinkedIn-undersøgelse i maj 2017 ved vi blandt 291 rekrutteringschefer, at deres arbejdsgivere kæmper med at finde de rigtige ”bløde” kvalifikationer hos 59 pct. af kandidaterne til deres åbne job. 58 pct. af rekrutteringscheferne tilkendegav samtidig, at manglen på ”bløde” kvalifikationer blandt kandidaterne ville ”begrænse virksomhedens produktivitet"”. Det siger Jennifer Shappley, senior direktør for talent acquisition på LinkedIn.



Læs mere

Konferencen: The art of Service Integrations

Der er masser af spændende foredrag på årets IT Service Management konference - 'The art of Service Integrations' som afholdes den 25. - 26. oktober på Comwell Roskilde.

Se keynote her

Se programmer her

Glæd dig også til dette års aftenarrangement som byder på 3-retters menu, fest med underholdning.

Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig kan du gøre det her


 

Service 4.0: Det nye sort inden for Service Management

August 2017
Af Director, IT Management Stig Borchersen, Valcon

I denne udgave af itSMF nyhedsbrev vil jeg i to selvstændige historier beskrive Service 4.0 – som er det nye sort i serviceindustrien. Har Service 4.0 konsekvenser for Service Management og medlemmer af itSMF Danmark. Ja, det har det.

Læs mere

 

Service 4.0 har store konsekvenser for ITSM-folket

August 2017

Af Director, IT Management Stig Borchersen, Valcon

Denne artikel handler om de konsekvenser Service 4.0 har for Service Management. 

Har Service 4.0 betydning for IT Service Management og kravene til IT-afdelingen i virksomhederne? 

 

Læs mere

 

IT Service Management Forum Danmark generalforsamling

Tiden nærmer sig for vores årlige konference og dermed også generalforsamlingen.

Den finder sted onsdag den 25. oktober kl. 16 til 17 på konferencestedet Comwell i Roskilde. Alle medlemmer er velkomne, også selv om man ikke deltager i konferencen.
Læs mere

 

DITA IT-survey 2017

August 2017
Af Flemming Kjærsdam


Danske IT-Advokater (DITA) gennemfører igen i år en undersøgelse af IT-markedet og hvilke konflikter, der opstår mellem kunder og leverandører.

Vi vil gerne opfordre medlemmer af itSMF til at deltage undersøgelsen. Man er også velkommen til at invitere samarbejdspartnere til at deltage i undersøgelsen. DITA ønsker at få flere respondenter blandt de større virksomheder.

Lær mere

 

itSMF åbner Bogreolen

itSMF i Danmark åbner Bogreolen på foreningens hjemmeside. Det er stedet, hvor du kan finde inspiration eller købe bøger inden for Service Management.

Læs mere





Inspirationsmøde: Kom og sæt dit aftryk på fremtidens Serviceintegration

August 2017
Af Flemming Kjærsdam


Arbejdsgruppen bag Standardaftalen for IT-driftsydelser 2017, som repræsenterer Dansk IT, IT-branchen og Danske IT-advokater, inviterer i samarbejde med itSMF Danmark IT-virksomheder og kunder til at deltage i uformelle workshops.

Første møde holdes den 6. september 2017 hos Pension Danmark fra kl. 15.00-18.00.

Læs mere og tilmelding

 

ITSM kort nyt

Her finder du navnenyt, ledige job, info om udenlandske itSMF konferencer og events samt andre korte nyheder om ITSM professionen.
Læs mere

 

Mit KPI-mareridt fra fodboldens verden

August 2017
Af John Joehn, redaktionsudvalget


Jeg har haft mareridt. Det lider jeg ellers ikke meget af, men nu har jeg haft ét. Oven i købet et alvorligt ét hentet fra fodboldens verden.

Læs mere

 

Boganmeldelse: TRIM: The Rational IT Model – How to use IT Service Management

August 2017
Af Caspar Miller


Titel: TRIM: The Rational IT Model – How to use IT Service Management
Forfatter: Pelle Råstock
Målgruppe: ITSM-folk, der søger en lettere tilgængelig model end det fulde ITIL framework.
ISBN: 9789401800525
Udgiver: Van Haren Publishing
Årstal: 2016
Sideantal: 274
Forudsætninger: Kendskab til IT Service Management og ITIL (Foundation) anbefales.

Læs mere