månedens bog juni 2013 månedens bog juni 2013

månedens bog juni 2013

Månedens bog juni 2013 – ”The Start of Something Big”

Af Michael Imhoff

Månedens bog for juni er helt speciel. Af to grunde. Dels fordi den er gratis og dels fordi den bygger på indlæg fra en række af vores koryfæer i itSMF.

Bogen udkom første gang i en trykt udgave ved itSMF Norges konference i 2012. Den er nu blevet tilgængelig i en PDF udgave på 92 sider med 14 indlæg.

Indhold:

  1. Forord af Ole-Vidar Christensen fra itSMF Norge. I Danmark har vi mødt Ole-Vidar i forbindelse med lancering af ITIL V3 i 2007.
  2. Service Management and Cloud Computing – an Oxymoron? Sharon Taylor er blandt andet Chief Architect på ITIL V3. Sharon har holdt indlæg flere gange i Danmark.
  3. Changing IT’s Focus from Cost to Contribution. David Cannon, forfatter af blandt andet ITIL V3 Service Operation og ITIL 2011 Service Strategi. David har også holdt indlæg i Danmark.
  4. ABC of ICT – The #1 Critical Success or Fail Factor for ITSM. Paul Wilkinson, som har holdt indlæg om ABC ved en af vores konferencer.
  5. ITIL is CSI. George Spalding, forfatter til ITIL V3 CSI bogen.
  6. Is Anyone Questioning Your Value? Stephen Mann fra Forrester Research, en af de mest kendte analytikere inden for ITSM.
  7. Business Information Management. Mark Smalley, som vi jo havde fornøjelsen af sidste år til konferencen i Klampenborg.
  8. What every CEO needs to know about Lean IT. Mike Orzen, som vi har til gode i Danmark. Fremragende foredragsholder når emnet er LEAN.
  9. Personalities, Relationships and Communication. Colin Rudd. En af itSMF Danmarks ældste venner, som har været her utallige gange og som også er på programmet til den kommende itSMF konference. Forfatter af blandt andet ITIL V3 Service Design.
  10. CIO Concerns & Trends – 2012. Barry Derksen og Jerry Luftman fra henholdsvis Holland og USA.
  11. Information Value Offers the CIO a Powerful Future. Mark Chillingworth fra England.
  12. Setting the Stage for a Successful ITIL Adoption. Jon Iden, professor ved NHH (Norwegian School of Economics) og manden bag de årlige nordiske ITSM surveys.
  13. Service Integration: Sourcing for the Future. James Finister, som ofte holder indlæg på itSMF konferencer, men ikke har været I Danmark endnu. James er også en af de faste deltagere på den engelske udgave af ITSM podcast.
  14. Most Training Programs are a Waste of Time, Cost and Effort. Jan Schilt, som har arbejdet tæt sammen med Paul Wilkinson blandt andet om ABC.


Du finder bogen under medlemssiderne. Log på http://www.itsmf.dk/Medlemsside.aspx og find den under ”Bøger og publikationer”.
God fornøjelse med læsningen.